Nu ska handlare och leverantörer kunna ta del av ett unikt analysverktyg. Verktyget ger en effektiv analys av data från modebranschen, och varje vecka publiceras ett branschindex. På så sätt blir det möjligt att jämföra sin verksamhet med kollegors och även ta del av andras erfarenheter.

Verktyget som kallas Purply Retail är skapat för att göra varje verksamhet mer lönsam. Att kunna sälja mer med ett högre täckningsbidrag och större genomförsäljning gör hela branschen starkare. Den digitala lösningen från Bintess tillsammans med CleverApps retailsystem blir en helhetslösning för alla typer av företag i detaljhandeln.

”Med CleverApps kan våra kunder styra sin handel i flera olika kanaler. Allt från E-handel, digitala marknadsplatser till fysiska butiker, i ett och samma system. Samarbetet med Bintess gör att vårt erbjudande till kunderna blir ännu bättre. Att se hur det går för övriga branschen är en fördel för våra kunder”, säger Thomas Sverker, vd och grundare av CleverApps.

Bintess har en ambition att för första gången sammanföra modebranschens data. Att som handlare kunna jämföra sig med branschindex och samtidigt ta del av gemensamma insikter.

“Sånt görs ju inom e-handeln och i andra branscher men nu är det äntligen dags för detaljhandlarna i modebranschen att använda data på ett mycket effektivare sätt. Att ha CleverApps som första samarbetspartner känns väldigt bra då de ligger i framkant som affärssystem. Vi kompletterar dem och ”tvättar” information så att samtliga system kan samarbeta med oss och därmed kan vi standardisera branschens data”, säger Gaute Green-Stensrud på Bintess.

För mer information kontakta
Thomas Sverker – VD, CleverApps.
Gaute Green-Stensrud – CRO, Bintess.

Dela inlägget